Servis vozidel v záruce v neznačkových servisech – ANO či NE? (Výsledky ankety)

15. června 2016, 10:12

Minulý týden jsme se Vás ptali, zda jste ve svém servisu již prováděli opravu nebo garanční prohlídku vozidla v záruce. Chtěli jsme prověřit, zda jsou si neznačkové servisy vědomi možnosti provádění oprav a servisních prohlídek, proč tak činí nebo nečiní, zda se jedná o soukromé nebo firemní vozidlo? Níže uvádíme výsledky ankety. Výsledky ankety byly doplněno o Slovensko, kde průzkum probíhal současně, a také o Polsko, kde byla anketa provedena před měsícem.

Překvapivě hodně, skoro 81% neznačkových servisů (na Slovensku 71%, v Polsku 54%) uvedlo, že již provedli opravu nebo garanční prohlídku v záruce. Je třeba zmínit, že v servisování vozidel v záruce stále dominují autorizované servisy. Výsledek na úrovni 81% se může zdát vysoký, ale jen počet servisů, kde byl tento druh servisování proveden. Servisování mohlo být provedeno jen sporadicky a stanoví jen zlomek všech oprav v záruce.

Přes 72% servisování v záruce se uskuteční u běžných zákazníků. Je překvapující , že je tady skupina firemních zákazníků v menšině. Stejná situace je podobná na Slovensku i v Polsku.

Pokus servis neprovádí servisování v záruce, většinou se obává, že zákazník může přijít o záruku. Situace na Slovensku je obdobná. Překvapující je, že v Polsku 37% si není vědomo, že může vozy servisovat i v záruce.

Související články

Znají řidiči výhody Blokové výjimky?
Znají řidiči výhody Blokové výjimky?

V roce 2015 byla našim portálem zpracována analýza „Autoservisy očima zákazníků“ formou internetové dotazování u 542 respodentů. Jedním z témat byla také Bloková výjimka. Její část Vám nyní chceme představit.

Porušuje FIAT ustanovení Blokové výjimky? (doplněno)
Porušuje FIAT ustanovení Blokové výjimky? (doplněno)

Na náš portál MotoFocus.cz se před měsícem obrátil čtenář s prosbou o pomoc. Zakoupil si vůz FIAT Tipo a dle podmínek rozšířené záruky je nucen provádět garanční prohlídky jen v autorizovaném servisu. My se na tento případ podíváme blíže. A bohužel se tento případ netýká jen automobilky FIAT. Zaslaný dotaz do naší redakce: Dobrý den, […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!