Geometrie pro budoucnost – prosím, nedotýkejte se!

6. května 2016, 8:37

A myslíme to doslova. Historie měření geometrie je v autoservisech dlouhá a celkem přesně ilustruje technologický pokrok, který automobilová technika i okolní svět prodělává. Co začalo různými provázky a mechanickými měřítky, postupně přešlo v nasazení přesné optiky a výkonné výpočetní techniky. Prostor pro lidskou chybu se zmenšoval, čas nutný pro měření zkracoval a přesnost se naopak zvyšovala. Současná generace 3D geometrií dovede změřit podvozek během deseti minut s přesností na dvě úhlové minuty. Zkuste si to představit na úhloměru z hodin geometrie na základní škole. Jsou to dvě šedesátiny toho malého dílku představujícího jeden stupeň.

Současné technologie 3D geometrie, které lze jinak obecně považovat za to nej, mají ale jednu vadu. Vždy je potřeba umístit na auto něco, podle čeho se snímací kamery zaměří a poté i změří. Nejčastěji jsou to reflexní desky nebo terče. I při využití magnetických upínáků bez nutnosti cokoliv složitě šroubovat a nastavovat je to práce na minuty. Pro běžný servis je to více než dostatečně rychlé. Při současném pojetí měření geometrie v servisní praxi to jistě postačuje.

Ale co se na to zkusit podívat jinak? Co tak změřit geometrii každého vozu, který k vám do servisu přijede, byť by to byla pouhá výměna filtru klimatizace? Nesmysl? Žrout času mechaniků? A co kdyby stačilo autem na měřicí stanoviště (zvedák) jen najet, počkat půl minuty a bude hotovo? A co to zařídit tak, aby stačilo s krátkým zastavením jen projet mezi kamerami? Zvažme, že podle dosavadních zkušeností z testovacího provozu v jednom z největších mnichovských pneuservisů nemá celých 70% automobilů přijímaných na dílnu předepsané hodnoty geometrie. Přidaná hodnota nejen pro servis ale i pro samotného zákazníka je tu zřejmá. Obchodní potenciál je neoddiskutovatelný.

Bosch FWA 9000 je zařízení, které tohle vše umožní. Stručně řečeno, namísto toho, aby kamery hledaly reflexní terče umístěné na vozidle, zaměří se na stovky laserových teček promítaných projektorem přímo na kolo a blatník. Jinými slovy, na auto není třeba ani sáhnout. Pak už jen stačí, aby auto popojelo cca o půl metru tam a zpět a je hotovo. Je už pak jen na uvážení technika nebo zákazníka, zda vše končí pouhou kontrolou, nebo přijde na řadu i seřízení. Technologie, která prošla zhruba čtyřletým vývojem, je právě nyní uváděna do praxe. Jako první pilotní trh bylo zvoleno Německo. FWA 9000 se představí na všech důležitých privátních veletrzích i na výstavách pro odbornou veřejnost. Vstup na celý evropský trh lze očekávat na začátku roku 2016.

Související články

Bosch: Informace z výroční tiskové konference 2016
Bosch: Informace z výroční tiskové konference 2016

V návaznosti na rekordní rok 2015 chce společnost Bosch i v tomto roce pokračovat v růstovém trendu. Navzdory vyhlídkám na utlumení ekonomiky a geopolitické nejistotě, očekává světový dodavatel technologií a služeb v roce 2016 nárůst svých tržeb o 3 až 5 procent. Bosch chce pokračovat v růstu rychleji, než porostou jeho klíčové trhy. Bude-li v […]

Bosch – Budoucnost parkování
Bosch – Budoucnost parkování

Bosch se chystá ohromit trh svými revolučními myšlenkami na poli parkovacích technologií. Bosch vstupuje nabídkou parkovacích technologií a služeb na zcela nový trh. Přitom se dodavatel technologií a služeb drží standardizovaného přístupu: Bosch zjednodušuje hledání parkovacích míst a postupně automatizuje parkovací proces. „Mobilita zítřka začíná už dnes – chytrým parkováním,“ uvádí k významu technologie Dr. Dirk […]

Osm titulů „Best Brand 2016“ pro Bosch
Osm titulů „Best Brand 2016“ pro Bosch

Ve čtenářské anketě magazínu „auto motor und sport“ získala společnost Bosch opětovné prvenství v osmi kategoriích. Již celkem po deváté, volili čtenáři Německého časopisu „auto motor und sport“ v rámci renomované čtenářské ankety „Best Cars“ nejlepší značky z oblasti automobilového příslušenství, náhradních dílů a služeb. Magazín „auto motor und sport“ patří mezi automobilové magazíny s […]

Magazín Formule Bosch 05/2016
Magazín Formule Bosch 05/2016

Právě vyšlo nové vydání magazínu Formule Bosch a Formule Speciál – emise 06/2016.

Co je vlastně Denoxtronic
Co je vlastně Denoxtronic

Na ekologické výzvy odpovídá společnost Bosch ekonomicky životaschopnými řešeními: Dávkovací systém močoviny Denoxtronic a katalyzátor oxidů dusíku (SCR = Selektivní Katalytický Redukcionista) snižují emise oxidů dusíku u vozidel se vznětovými motory až o 95%. Tímto opatřením se opět může měnit základní konstrukce motoru ve směru k optimální spotřebě. Denoxtronic zajišťuje přesné dávkování redukčního činidla AdBlue […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!