Efektní protočení ručiček na přístrojovém panelu OCTAVIE III

7. listopadu 2016, 8:38

V tomto díle technických informací Auto Kelly se podíváme na určité „specialitky“, které mohou potěšit nejednoho zákazníka. Mezi ty nejzajímavější patří například aktivace efektního protočení ručiček na přístrojovém panelu na vozech Octavia III 5E.

Standardně se při zapnutí zapalování vozidla přístrojový panel pouze rozsvítí a ručičky se aktivují do nulových poloh. Nicméně, přístrojové panely už od Octavie II umožňují snadno aktivovat funkci, která při zapnutí zapalování vozu efektně protočí ručičky ukazatelů do maximální polohy a zpět. Pro mnoho zákazníků je to vítané zpestření a navíc aktivace této funkce je velice snadná. Tato funkce protočení ručiček přístrojového panelu se nazývá INSCENACE nebo STAGING.

Jak na inscenaci pro Octavii III?
Aktivaci protočení ručiček (inscenaci) je u Octavie III možné provést pomocí funkce kódování a to hned dvěma způsoby. Ten první, který je nejpohodlnější a nejrychlejší, je v SuperVAGu zapracován přímo v nabídce kódování v přístrojovém panelu a stačí ho pouze aktivovat. Jedná se o stejný princip jako u předchozích generací řídicích jednotek.

Postupujte následovně:
Vyberte správný model vozidla a navažte komunikaci s přístrojovým panelem, jako je na následujícím obrázku.

Následně se po výběru známé funkce „Kódování řídicí jednotky“ zobrazí nabídka s textovými položkami, se kterými je možné pracovat. Na následujícím obrázku je zobrazen seznam některých funkcí dostupných pro změnu kódování na přístrojovém panelu Octavia III.

A co Octavie II Facelift?
Pokud se ještě krátce vrátíme k předchozímu modelu Octavia II Facelift, tak samotná funkce protočení ručiček se aktivuje pomocí diagnostické funkce „Přizpůsobení“. Tuto operaci je možné provést v prostředí SuperVAG v základních funkcích programu.

Další možnosti kódování
V SuperVAGu je většina nejpoužívanějších funkcí zapracována do textového výběru, aby se tyto funkce daly snadno aktivovat pouhým kliknutím, ale zároveň aby zákazníkům nabídly snadnou orientaci pomocí konkrétního popisu jednotlivých funkcí. Mezi ty nejzajímavější patří právě aktivace inscenace (protočení ručiček) na přístrojovém panelu, denní svícení DRL (Daytime Running Lights) a podobně.

Pro zapnutí funkce Inscenace se v seznamu textových položek vybere název Inscenace a v rozbalovacím okně zvolte text ANO. Tím se změní hodnota kódování a následně je nutné potvrdit zápis nového kódování.

Samotná změna kódování se potvrdí zapsáním kódovacích dat pomocí tlačítka Zapiš změny – viz obr. níže.

Změna kódování se projeví po ukončení komunikace. Po vypnutí a zapnutí zapalování se projeví aktivace funkce inscenace a na přístrojovém panelu se protočí ručičky zapalování.

Kódování ručně
Existuje i druhý způsob zobrazení kódování. Tento způsob je ovšem složitější a bez informací výrobce konkrétní řídicí jednotky není možné správně aktivovat požadované funkce.

Nakódovat a zapsat změny do řídicí jednotky jste schopni pouze znalostí změny jednotlivých hodnot.

Související články

Trvalá deaktivace start-stop systému OCTAVIA III NEBO GOLF VI
Trvalá deaktivace start-stop systému OCTAVIA III NEBO GOLF VI

V tomto díle seriálu se budeme věnovat systému START-STOP, který je nyní používán pro snižování emisních limitů u koncernu Volkswagen. Pro některé majitele vozidel je však tato funkce velice nekomfortní, a tak se podíváme i na možnosti trvalé deaktivace systému START-STOP pomocí diagnostiky SuperVAG (platí pouze pro vozy Octavia III nebo Golf VII). Na úvod něco […]

Jak provést diagnostiku mechanického stavu motoru a bez kterých funkcí se neobejdete
Jak provést diagnostiku mechanického stavu motoru a bez kterých funkcí se neobejdete

Tento díl diagnostického seriálu se bude věnovat nejčastějším diagnostickým postupům v oblasti vznětových motorů, jako je například kontrola počátku vstřiku, kontrola stavu turbodmychadla nebo test komprese. Pomocí těchto testů je možné odhalit mechanický stav motoru a zaměřit se na konkrétní část motoru při následujících opravách. Něco málo z historie starších aut Stále se v servisních […]

Kódování řídicích jednotek v koncernu VW
Kódování řídicích jednotek v koncernu VW

Auto Kelly přináší další díl svého diagnostického seriálu, který vyšel v e-Info. Tentokrát se bude věnovat řídicím jednotkám z hlediska kódování. Ve třetím díle diagnostického seriálu se budeme věnovat řídicím jednotkám z  hlediska kódování. Pro jednoduché vysvětlení: „KÓDOVÁNÍ“ znamená nastavení/změnu určitých parametrů pro některé z funkcí řídicích jednotek a měnění konfigurace výbavy automobilu. Například nastavení […]

Měřené hodnoty a bloky hodnot
Měřené hodnoty a bloky hodnot

Auto Kelly přináší další díl svého diagnostického seriálu, který vyšel v e-Info. Tentokrát na téma: Měřené hodnoty a bloky hodnot. Každá řídicí jednotka poskytuje určité hodnoty, které je možné použít k další diagnostice. Jsou sdruženy do skupin či bloků a pojmenovány podle konkrétního výrobce. V praxi se tak můžeme setkat s názvy jako: bloky měřených hodnot, […]

Základní nastavení snímače úhlu natočení volantu na modelech Škoda Octavia
Základní nastavení snímače úhlu natočení volantu na modelech Škoda Octavia

V tomto díle technických informací od Auto Kelly a SuperVAGu se podíváme na základní nastavení snímače úhlu natočení volantu. Nejdříve si vysvětlíme základní funkci snímače a následně jeho nastavení. Ukážeme si také srovnání jednotlivých generací modelů Škoda Octavia a odlišnost v nastavení. Snímač úhlu natočení volantu U koncernu Volkswagen je tento snímač označován v technické […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!