Menu

Technika

Adaptivní systémy regulace jízdy – detailnější pohled

Systémy odpružení již dlouhou dobu používají klasické uspořádání s vinutými pružinami a tlumiči. Vývoj však učinil velký pokrok a moderní automobily stále častěji využívají vysoce pokročilé systémy adaptivního tlumení. V tomto článku vám společnost Arnott vysvětlí, jak adaptivní systémy tlumení fungují, a umožní vám lépe pochopit, na jakých principech tato technologie odpružení pracuje.

Jaká je funkce intercooleru? Tajemství výkonu přeplňovaného motoru

Turbodmychadla jsou v automobilech velmi rozšířená, přičemž v posledních desetiletích prošla mnoha změnami, aby byla účinnější a výkonnější. S rostoucími požadavky na výkon je však stále důležitější dostat z turbodmychadla do sacího potrubí co nejvíce vzduchu za danou časovou jednotku – zde přichází na pomoc mezichladič (intercooler).

Continental upozorňuje na různé verze napínacích kladek ze sad ozubených řemenů

Firma Continental upozorňuje na skutečnost, že existují různé verze napínací kladky ze sad ozubeného řemene CT1139K2, CT1139K3PRO, CT1139WP2, CT1139WP6, CT1139WP8PRO, používané v různých motorech 1,2-2,0 l TDI Common Rail EA189 od automobilek Audi/Seat/Škoda/VW.

Rychlý a snadný test ventilu sekundárního vzduchu [VIDEO]

Nadměrný hluk při provozu pumpy sekundárního vzduchu nebo nefunkčnost této součástky může být důsledkem problémů s ventilem sekundárního vzduchu. Toto instruktážní video od společnosti Motorservice Group vysvětluje, proč se může pumpa za této situace pokazit, a ukazuje, jak lze stav ventilu snadno a rychle zkontrolovat.

Diagnostika zapalovacích cívek

Zapalovací cívka je jedním z nejdůležitějších prvků systému zapalování zážehového motoru. Zapalovací cívka generuje přeměnou nízkého napětí na vysoké napětí elektrický náboj. Vysoké napětí je ve finální fázi přeměněno zapalovací svíčkou v jiskru, která zažehne směs vzduchu a paliva nahromaděnou ve spalovací komoře.

Polymerizace chladiva R1234yf

Polymerizace chladiva R1234yf může způsobit úplné zničení plničky klimatizace. V určitých situacích může při plnění stanic pro servis klimatizace chladivem R1234yf dojít k polymerizaci. Výsledkem je látka s konzistencí podobnou silikonu, která nevratně poškozuje servisní stanici klimatizace.

Výměna rozvodů není jen o řemenu. Jaké další díly se musí vyměnit nebo zkontrolovat?

Rozvodové systémy poháněné řemenem vyžadují pravidelnou výměnu. Při provádění takového servisu je vhodné zákazníka vyzvat k výměně nebo kontrole také několika dalších součástek. Co by se mělo vyměnit spolu s rozvody?

Continental: Příčiny a řešení posunutého běhounu napínací kladky

Continental přináší bližší pohled na situaci, kdy došlo k posunutí běhounu napínací kladky. Řešení je vhodné pro CT1078K1, CT1178K1 pro Opel/Vauxhall/Chevrolet 1,7D/CDTI.

Olej v chladicí kapalině – co je příčinou a jaké mohou být následky?

Olej v chladicí kapalině signalizuje netěsnost mezi olejovým a chladicím systémem. Přítomnost maziva v chladicí kapalině může vést k závažným poruchám v důsledku problémů s chlazením pohonné jednotky. Odkud se olej v chladicí kapalině bere a jak únik lokalizovat?

Problémy s hlučným pohonem ozubeného řemene

Trápí vás hlučný pohon ozubeným řemenem, přeskakování/roztržení rozvodového řemene a poškození motoru? Continental představuje řešení v podobě sady rozvodového řemene CT1168K1/K2/WP1/WP2/K6PRO/WP8PRO, vhodné pro vozidla VW, Audi, Seat, Škoda 1,4–2,0 TDI Common Rail, EA288.

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy